Barevná příšerka – Hra o nitru a emocích | Recenze

Hra předčila veškerá naše očekávání, je neskutečná. Děti si najdou nové kamarády Barevnou příšerku a holčičku, se kterou pomáháme příšerce vyznat se v sobě. Hrajeme celá rodina a dozvídáme se o pocitech všech členů, ale hlavně těch nejmenších, kteří v tom mají zmatek. Barevná příšerka je dobrým průvodcem nitra a emocí, rozvíjí empatii a emoční inteligenci.

Co jsme se dozvěděli od Robinka?

Robinku? Kdy cítíš..
 Strach? Když je tma a vidím duchy, ze žraloků a z velkých zvuků.

Vztek? Když mě někdo omezuje, když na mě někdo křičí, když mi někdo něco bere.
 Smutek? Když prohraju, když mi nerozumíš, když na mě někdo křičí.

Klid? Když jsem sám, když koukám na pohádky.
 Štěstí (radost, Flow) Když vyhrává, když papám čokoládu, když mám energii.
 Lásku? Když jsem s maminkou.

Jak se hraje?

Rozložíme herní podklad na kterém je 6 pocitů (láska, klid, smutek, vztek, strach, štěstí) a 5 žetonů stejné barvy. Nachystáme zamíchané a obrácené lahvičky barvami tak, ať na ně nevidíme, do stojánků a postavíme příšerku s holčičkou na pozici lásky. Hodíme kostkou a když padne 1, 2 tak se posuneme o jedno nebo dvě místa (emoce) kamkoliv, když spirála tak bez omezení pohybu na jakoukoli emoci. Na místo pocitu přesuneme příšerku a přemýšlíme, kdy pocit na kterém stojíme cítíme nebo jsme cítily. Pokud je na něm žeton, otočíme jednu lahvičku a ověříme barvu pocitu. Pokud se barva žetonu a lahvičky shoduje, zařadíme žeton do lahvičky a máme emoci schovanou. Když se neshoduje, tak dáme žeton zpátky na hrací plochu a ve chvíli, kdy otočíme různobarevnou sklenici, tak žeton necháme na místě, lahvičku s mnoha barvami necháme otočenou a ještě promícháme dvě lahvičky obrácené, aby se nám v tom udělal maličko zmatek (děti si barvy pamatují a tak je třeba jim je trochu pomíchat). Hra končí, když otočíme tři různobarevné sklenice a příšerka je zmatená. Nebo když zařadíme správně všech 5 emocí a příšerka se v sobě už vyzná.

Máme ještě postavu holčičky. Pokud nám padne přímo kostce, položíme holčičku přímo na emoci s příšerkou a otočíme jednu různobarevnou láhev barvami od nás nebo se s ní příšerka setká sama na místě pocitů, protože ji to umožní počet kroků na kostce. Holčička opět otáčí různobarevné láhve zpátky. Jejím úkolem je chránit příšerku od přívalu emocí.

Během jedné hry se toho hodně dozvíme o pocitech našich dětí. Hra je od 3 let, ale je vhodná i pro větší děti, které se v sobě nevyznají. V podstatě i dospělému může příšerka nahradit terapeuta :). Hra podporuje empatii a ujasňuje zmateným hlavičkám, že je v pořádku mít emoce, protože je máme všichni i příšerka. V běžném životě můžeme emoce nazývat jen barvami, třeba že máme „modrou náladu“. Herní pole si můžeme i vytvořit i vlastní a na pole emocí nakreslit nebo dát věci, které nám danou emoci vyvolávají.

Nejvíc se mi na hře líbí, že příšerka s holčičkou jsou fakt veliké nerozbitné postavičky a Robinek si je oblíbil a hned si s nimi celý den hrál. Tahle hra má přesah, učí, rozvíjí, spojuje nás se sebou a ostatními a k tomu je tak kouzelná a barevná, ach.

Příšerku si u nás můžete koupit ZDE