Příšerky ze skříně | Recenze

Příšerky ze skříně | Recenze

Jedna z nádherných designových her pro nejmenší. Příšerky ze skříně, pro krotitele příšerek od Granny. Úkolem je poslat zpátky do skříně všechny příšerky. Je to Robinkova nejoblíbenější hra, není den, kdy by si ji nechtěl zahrát. Hraní je o paměti a je kooperativní, tedy na vítězství nebo prohře se podílí všichni hráči.

Jak se hraje?

Na stůl dáme skříň (ta je součástí hry a nemusíte kvůli tomu dávat na stůl další kus nábytku) a karty s příšerkami otočenými tak, aby na ně nebylo vidět. Kolem nich žetony s hračkami  a Chvostozubku. Pak nejmladší otočí jednu kartu s příšerkou. Každá příšerka se bojí nějaké hračky. Úkolem je na kartách najít, jaké hračky se bojí (například autíčko, balón, panenku a další). Když potom najdeme žeton s hračkou, které se otočená příšerka bojí, příšerku hodíme do papírové skříně se slovy „Zpátky do skříně, příšerko!“

Každý hráč může otočit v jednom tahu vždy až tři žetony. Když nenajdeme žádnou hračku, která by zahnala některou otočenou příšerku, musí se otočit jednou částí Chvostozubky. Pokud se Chvostozubka otočí třikrát a tedy celá změní barvu, vytahuje se z karet další příšerka. Vyhráváme nad příšerkami, když je všechny zaženeme do skříně. Příšerky vyhrají, když se vytáhne pátá na stůl. My jsme je naštěstí vždycky stihli zahnat.

Ve hře jsou speciální žetony, krom těch, kterých se příšerky bojí. Je to Ponožka, kterou když otočíme, tak se otáčí jeden díl Chvostozubky a pak se žeton s ponožkou vymění s jiným žetonem, aby se zamíchalo trochu s hračkami. Další speciální kartičkou je Strašidlo pod prostěradlem a když ho najdeme, tak otočíme zbývající části Chvostozubky a tím přichází na scénu další příšerka.

Verze pro úplně nejmenší. Ta se hraje bez Chvostozubky, kdy se jen hledá dokud se nenajde žeton s hračkou, které se příšerka bojí.

Hra výborně cvičí paměť a opravdu i tříleté dítě si je schopno pamatovat hračky, takže když se otočí nová příšerka, okamžitě ví, který žeton ji zažene do skříně. Pomocné a vlastně škodící žetony dělají hru pestrou a napínavou a každé úspěšné  zahnání je následně provázeno hlasitým „Příšerkoooooooooo, běž zpátky do skříněěěěě“

Na hraní do každé rodiny, tak cca 10-15 minut. Pro celou rodinu v různém věku dětí, nejmenší od 3 let. Obsahuje 20 kartiček příšer a 10 žetonů. Můžete si vybrat i jinou variantu hry pro větší děti. My jednoznačně doporučujeme. Na fotkách jde vidět v jakém je stavu po každodenním používání :). Můžete si ji u nás koupit ZDE